חוות דעת רפואית גסטרו

גסטרו, ובשמו המלא גסטרואנטרולוגיה, הוא תחום ספציפי במסגרת מדע הרפואה, העוסק בטיפול במחלות ובזיהומים שונים המתרחשים בדרכי העיכול, כגון דיזנטריה, מחלת מעי דלקתית, שלשול חריף, ועוד. כמו כן, הרופאים העוסקים בתחום פועלים גם לצורך אבחון ומניעת מחלות המעיים השונות, וזאת טרם התפרצותן בפועל.

מטבע הדברים, למערכת העיכול האנושית יש תפקיד ראשון במעלה בתפקודו של הגוף, כאשר התפרצותה של מחלה בדרכי העיכול עלולה לגרור שורה ארוכה של סיבוכים בריאותיים, אשר במקרים חריגים עלולים להוביל לפגיעה בלתי הפיכה במערכת העיכול, ולדרדור הסובל מהם למצב סיעודי. עובדה זו מטילה אחריות רבת משקל על הרופא העוסק בתחום, הנדרש לנהוג במקצועיות וביושר, ולהקפיד ולשתף את המטופל במידע הרלוונטי אודות מצבו הרפואי.

מתי יש לפנות לקבלת חוות דעת רפואית מרופא גסטרו?

במרבית המקרים, הפנייה לרופא גסטרו תיעשה בעקבות בדיקתו של המטופל על ידי רופא המשפחה, ואיתור מספר סממנים אשר עשויים להעיד על התפתחות מחלה או זיהום באזור מערכת העיכול. בין סממנים אלו ניתן למנות כאבי בטן חריפים, שלשול שלא עובר תוך פרק זמן קצר, עצירות מתמשכת, צרבת חריפה, ועוד. במרבית המקרים, התוודות בפני רופא המשפחה על אחד מאלו יביא להפניה לבדיקה על ידי רופא גסטרו.

יש לציין בהקשר זה, כי במקרים מסוימים, רופא המשפחה עלול להתעלם מתלונותיו הספציפיות של המטופל, או שלא לאבחן נכונה את מצבו הרפואי ולהימנע מלהפנותו לבדיקה מטעם רופא גסטרו. במקרים כגון אלו, ובמידה וההתרשלות בהפנייתו של המטופל לצורך בדיקה אצל רופא גסטרו הובילה לנזק רפואי משמעותי, יש באפשרותו של המטופל להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד רופא המשפחה.

על מה חשוב להקפיד במסגרת חוות דעת רפואית מרופא גסטרו?

בשעה שהמטופל מתייצב בפני רופא גסטרו, תפקיד הרופא הוא בראש ובראשונה לבחון לעומק את מצבו הרפואי של המטופל, כאשר לצורך כך עליו גם להיות בקיא בהיסטוריה הרפואית של המטופל, וכן במגוון התסמינים מהם הוא סובל. מסיבה זו, במרבית המקרים הרופא לא יכול להסתמך רק על הממצאים הרפואיים השונים, אלא גם לתשאל באופן אישי את המטופל אודות מצבו הרפואי העכשווי.

לאחר מכן, ובמידה והתעורר חשש להיווצרותה של מחלה או זיהום בדרכי העיכול, המטופל יופנה לרוב לביצוע בדיקה רפואית, אשר שתיים מהמוכרות ביותר הן גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה. יצויין, כי מדובר בבדיקות רפואיות אשר נחשבות לפולשניות, וכרוכות בהחדרת עצם זר לגופו של הנבדק. משכך, הרופא מחויב להעניק למטופל מידע מלא אודות הליך הבדיקה, וכן אודות תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים אשר עלולים להתרחש בעקבותיה.

בהמשך, ולאחר קבלת תוצאות הבדיקה, הרופא המטפל נדרש לנסח חוות דעת רפואית מלאה ומקיפה, המתארת את מצבו הרפואי של המטופל, וכן פירוט אודות ממצאי הבדיקה הרפואית. כמו כן, חוות הדעת נדרשת לכלול גם את אופן הטיפול הנדרש, במידה ויש צורך בכך.

יש להדגיש בהקשר זה, כי בכל הנוגע לטיפול במחלות ובזיהומים במערכת העיכול, קיימת חשיבות עליונה לביצוע אבחון מהיר של הבעיה, וכן לטיפול יעיל ויסודי בה. במקרים רבים, אבחון שגוי, או לחילופין טיפול רפואי רשלני ולא מקצועי, עלולים להחמיר במידה ניכרת את מצבו הרפואי של המטופל, ואף לגרור נזק רפואי חמור ובלתי הפיך בעתיד.

מסיבה זו, ובמידה ונמצא כי הרופא המטפל אבחן באופן שגוי את מצבו הרפואי של המטופל, או התנהל ברשלנות במהלך הטיפול הרפואי עצמו, ייתכן כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית, מה שמהווה עילה להגשת תביעה משפטית כנגד הרופא המטפל.

 

אולי יעניין אותך גם:

אנדוסקופיה קונפוקאלית – תצוגה אופטית בזמן אמת

דילוג לתוכן