טיפול אלטרנטיבי לעצירות

טיפול אלטרנטיבי לעצירותאנשים רבים חווים נפיחות שגורמת לחוסר נוחות כתוצאה מעצירות, ותסמינים מתישים קשורים. עצירות היא רק תסמין המצביע על בעיה מהותית יותר. כשמתקרבים לשורש הבעיה, ניתן להקל את העצירות לפני שהיא מתחילה.

עם תחילת התסמינים, תוכלו לחסוך זמן וכסף באמצעות גישת תרופות טבעיות, שכנראה רבות מהן קיימות בביתכם. לפני הריצה לבית המרקחת, מומלץ לנסות את הטיפולים האלטרנטיביים הבאים.

1. מים

זה אולי נראה פשוט, אך שמירה על הלחות בגוף מקלה את העיכול ותומכת בתפקוד השרירים. כשהגוף מקבל מספיק מים, מערכת העיכול יכולה לעבד חומרים מזינים ולהניע פסולת בצורה חלקה. שרירי המעי הרגיז עובדים אף הם יותר ביעילות ומסוגלים להניע את תוכל המעיים.

השאלה היא: כמה מים מספיקים? אם אתם צמאים, זה סימן שעליכם לשתות. אם אתם חשים מעט מיובשים, שתו כוס מים אחת לשעתיים. רמת השתייה המספקת צריכה להתבצע בהתאם לרמת הפעילות.

2. שזיפים ומיץ שזיפים

שזיפים מיובשים מכילים רמות גבוהות של סיבים וסורביטול, פחמימות אותן הגוף מעכל לאט. כשהסיבים והסורביטול נעים לאורך המעיים, הם צוברים מים המרככים את חומר הצואה. מומלץ להתחיל עם כוס מיץ שזיפים או לאכול שניים או שלושה שזיפים.

יש להניח להם לעבוד במשך זמן מה לפני שמנסים לשתות או לאכול יותר. שפע סיבים וסורביטול עלולים לגרום לגזים, נפיחות ושלשול.

4. קפה

חליטת הבוקר מעירה, וקפה, במיוחד קפה שחור, ממריץ עיכול ומכיל סיבים, שמן ומים, המסייעים לתנועת המעיים. כוס או שניים עושים את העבודה.

כחומר משתן, שתיית יותר ממספר כוסות ביום מגבירה את הביקורים בשירותים. בנוסף, הגזמה בקפאין עלולה לגרום לתסמינים עצביים. מומלץ לבחור סוגי קפה אורגניים.

5. פרוביוטיקה

יוגורט מעולה לארוחת הבוקר, אם הוא נצרך כפי שהוא או מעורבב עם דגני הבוקר או גרנולה ללא סוכר.

הסוגים הפרוביוטיים של לקטובצילוס וביפידובקטריום, מעודדים פעולת מעיים בריאה המתורגמת לפינוי קל יותר. תדירות מוגברת של אכילת יוגורט מובילה לצואה עקבית טובה יותר, וכן הפחתת זמן העיכול.

6. שעועית

עשירה בסיבים. ארוחה המכילה שעועית מספקת יתרונות זהים לאכילת שזיפים. הסיבים שומרים על צואה רכה, והחלבון מוסיף יתרונות לצמיחת ותיקון רקמות הגוף.

שעועית מכילה אף חומרים מזינים החיוניים לבריאות השרירים ותפקודם. חלק מהאנשים מעדיפים לשלב שעועית בתוכנית התזונה היומית שלהם, במקום שזיפים.

7. שמן זית 

מומלץ לקחת כף שמן זית לפני ארוחת הבוקר. הוא מכין חומרים מזינים המגרים את מערכת העיכול, משמנים את המעיים ומספקים הגנה נוגדת חמצון.

8. מזונות עשירים במגנזיום 

מגנזיום חיוני לבריאות השרירים ולבריאות מערכת העיכול. צריכה נמוכה של מגנזיום קשורה עם שכיחות מוגברת של עצירות. צריכה מספקת של מגנזיום מעבירה מים למעיים, ומאפשרת תנועת צואה רכה וקלה יותר. ירקות בעלי עלים ירוקים כגו תרד, אגוזים ודגים, גבוהים במגנזיום.

9. אבקת סודה לשתייה ומים חמים 

מערבבים כפית אחת של סודה לשתיה ברבע כוס מים חמים. תערובת זו מקלה על הכאב והלחץ הקשורים לעצירות, אך מעבר ליתרונות אלו, היא מפחיתה גם את התסמינים הקשורים לצרבת.

10. פעילות גופנית 

תנועה מעודדת בריאות שרירים וממריצה עיכול, ולכן הליכה לאחר האכילה עשויה לסייע בתנועת פעולת המעיים. במקרי עצירות מדי פעם, תרגילי רצפת אגן הוכחו כיעילים יותר ממשלשלים. יוגה, פילאטיס ואפילו ריצה מעודדים את תנועת הפסולת לאורך מערכת העיכול.

11. צמחי מרפא 

צמחי מרפא כגון : זרעי פשתן, פסיליום וחילבה מומלצים לטיפול בעצירות, היות והם מקלים על הבטן. צמחי מרפא נוספים כגון סנה, אלוורה ואשחר יעילים אף הם להקלת עצירות, אך יש לזכור שהם מיועדים לשימוש לטווח הקצר.
URL=/">

דילוג לתוכן