Pelvalon Eclipse – טיפול חדש לדליפת צואה

מאות נשים בישראל סובלות מתופעה מביכה הנקראת דליפת צואה. בחודש פברואר 2015 כל אותן נשים הסובלות מהתופעה זכו לבשורות טובות עת מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) אישר את הפתרון החדשני ביותר לתופעה הנקרא Pelvalon Eclipse. מדובר על מתקן המוחדר לנרתיק, המזכיר במראה שלו טמפון. לאחר החדרת המתקן לנרתיק, ניתן לנפח אותו עד ליצירת לחץ על הרקטום וקיר המעי הישר. באופן כזה ניתן למנוע את דליפת הצואה.

לפי ההערכות העדכניות ביותר שיש בידינו כיום ניתן לראות כי למעלה מעשרים מיליון נשים אמריקאיות סובלות מחוסר שליטה על מערכת העיכול. רבות מהן נמנעות מלגשת לטיפול מפאת הבושה והמבוכה וחיות בפחד מתמיד מפני דליפת צואה.

מה הם הגורמים לדליפת צואה?

דליפת צואה היא תופעה הפוגעת לא רק בנשים, אלא גם בגברים, אם כי מן הסתם המתקן החדש לא מתאים עבור האוכלוסייה הגברית הסובלת מהתופעה. כמו כן, התופעה מתרחשת לא רק בקרב מבוגרים כי אם גם בקרב צעירים. הגורמים לתופעה רבים ומגוונים כשלרוב הבעיה מתעוררת בעקבות פגיעה בעצבים האחראיים לשליטה על הקצה התחתון של מערכת העיכול.

כך למשל התופעה יכולה להופיע בקרב אנשים הסובלים מטרשת נפוצה, בקרב נשים שעברו לידה טראומטית, בקרב אנשים הסובלים מסיבוכי מחלת הסוכרת ועוד. כמו כן, לעתים הפגיעה ביכולת השליטה על מערכת העיכול היא תוצאה של ניתוח שבוצע בפי הטבעת. לא אחת ניתוח פשוט יחסית כמו למשל ניתוח לטיפול בטחורים או בפיסורה בפי הטבעת מסתבך ובעקבות כך המנותח נותר עם פגיעה עצבית.

הפתרון הלא תרופתי הראשון

המתקן המהפכני מיועד לטפל באופן ספציפי בנשים הסובלות מבריחת או דליפת צואה ופועל באמצעות הפעלת לחץ על הרקטום דרך קירות הנרתיק. את המתקן יש להחדיר לנרתיק ולהשאיר אותו במקומו עד ליציאה. לפי הצורך ניתן לנפח את המתקן או לשאוב ממנו את האוויר כדי להפחית את הלחץ במטרה להתרוקן. בפעם הראשונה שהמתקן מוחדר לנרתיק, המטופלת מלווה באיש מקצוע המסביר לה על השימוש במתקן ולאחר התדרוך הקצר, היא יכולה לעשות בו שימוש בכוחות עצמה ללא סיוע.

עד כה על מנת להתמודד עם התופעה היו צריכות הנשים הסובלות ממנה ליטול תרופות להשריית עצירות או להסתובב עם חיתולים חד פעמיים למבוגרים. הודות למתקן החדש ניתן להתמודד עם התופעה מבלי ליטול תרופות או לכל הפחות תוך הפחתת המינון של התרופות. התרופות הקונבנציונאליות ששימשו עד כה כפתרון הבלעדי לבעיה גורמות לתופעות לוואי שליליות שהחמורה ביניהן היא העצירות.

במחקר ששכנע את וועדת האישורים של ה- FDA כי המתקן יעיל ובטוח לשימוש נמצא כי מתוך קבוצה של שישים ואחת נשים שסבלו מבריחת צואה, יותר משמונים אחוז נהנו מהיעלמות התופעה לאחר חודש של שימוש במכשיר בלבד.

היתרון של המתקן החדש

היתרונות הברורים של המתקן באים לידי ביטוי בראש ובראשונה בכך שמדובר על מתקן שהשימוש בו לא גורם לתופעות לוואי משמעותיות. אמנם השימוש בו יכול לגרום לאצירת שתן, הפרשה מוגברת מהנרתיק, שפשוף או תחושה של חוסר נוחות קלה בנרתיק, אך תופעות אלו ניתנות לטיפול בקלות ודרגת החומרה שלהן אינה גבוהה במיוחד.

בנוסף לכך, מדובר על מתקן שהשימוש בו נוח מאוד ופשוט מאוד. בהתאם לרצונה של המשתמשת ניתן גם לשלוף אותו החוצה ולהפסיק את השימוש בו מבלי לפנות לרופא המטפל ומבלי לקבל סיוע מאיש. מדובר על טיפול שמייתר את הצורך בניתוח כירורגי ושמביא להפחתה משמעותית בצורך בתרופות להאטת קצב פעילות מערכת העיכול.

דילוג לתוכן