Site icon המרכז למחלות דרכי העיכול

תסמונת המעי הרגיז

תסמונת המעי הרגיז היא תסמונת נפוצה אשר פוגעת במעי הגס, וגורמת לגזים, כאבי בטן, תחושת נפיחות, עצירות ושלשול. הסימנים של תסמונת המעי הרגיז אינם ספציפיים ומשתנים מאדם לאדם ומופיעים בתקופות שונות, ולכן האבחנה של תסמונת זו אינה קלה.

למרות הסימנים הקשים והפגיעה החמורה באיכות החיים, תסמונת המעי הרגיז אינה גורמת לנזק קבוע למעי הגס ולא פוגעת בתוחלת החיים.

סימני תסמונת המעי הרגיז הם מצב נשלט, ורוב החולים לומדים לשלוט בתסמינים של התסמונת לאחר תקופה מסויימת ולהתמודד עם המצב בצורה טובה. ברוב המקרים השליטה בתסמינים מתבצעת על ידי התאמת התזונה, שינויים באורח החיים ושליטה בסטרס, ובסופו של דבר מספר החולים המושפעים משמעותית מהמצב קטן ביותר.

הסימנים של תסמונת המעי הרגיז

הסימנים של תסמונת המעי הרגיז משתנים בין אדם אחד לשנים, וכוללים סימנים לא ספציפיים שדומים מאוד לסוגים של מחלות דרכי עיכול אחרות. עצמת הסימנים משתנה בין סימנים קלים לסימנים קשים ביותר שמונעים בעילות תקינה.

כמו כן, סימני המחלה לא מגיבים היטב לדרכי טיפול בתסמונת המעי הרגיז דרך טיפול תרופתי תרופתי, ולא מוקלים על ידי דרכים טיפוליות רבות. אצל רוב האנשים, תסמונת המעי הרגיז הוא מצב כרוני, והם נאלצים להתמודד עם סימני המחלה לאורך כל חייהם. הסימנים העיקריים הם:

מה גורם לתסמונת המעי הרגיז?

הגורם לתסמונת המעי הרגיז אינו ידוע, והסיבה להופעת התסמינים השונים נשארת בגדר תעלומה. קיימים מספר גורמים שמובילים להתפתחות התסמונת:

מלבד השינויים הפיזיולוגים הגורמים להופעת תסמונת המעי הרגיז, קיימים מספר טריגרים המובילים להופעת הסימפטומים ולהחמרתם. אלה הגורמים שמומלץ להימנע מהם על מנת להפחית את כמות הסימפטומים ואת עצמתם:

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

אירידיולוגיה לאבחון מחלות מעיים – לאבחן את מצב המעיים דרך העיניים

Exit mobile version